Pages

Friday, April 23, 2010

Kisah seram 1

Kisah 1
Ni berlaku masa aku form 1 duduk hostel. Hostel 3 tingkat aku duduk tingkat 2. Tingkat 3 semua dorm kosong sebab takde student nak duduk hostel time tu.Sekolah aku bukan asrama penuh..

Tiap2 malam aku tersedar mesti pukul 3.00pg. Aku tak tau apasal dan lepas tu mata aku tak boleh nak lelap balik.Tengah layan perasaan utk tido balik aku terdengar kat dorm atas macam ada org bump bola kat lantai.Yg lain semua tido dgn syoknya. Mula2 aku buat derk je tapi nak dekat 1 minggu tiba2 aku terpikir balik. Tingkat 3 tu semua dorm berkunci & takde org so sape yg bump bola pepagi buta tu..??Aku malas nak tanya member aku sebab nak control macho konon...heheh :D

Malam tu menjadi sejarah dlm idup aku. Macam biasa aku akan tersedar pukul 3.00pg. Kali ni aku dengar kejap aje lepas tu senyap. Sunyi gila..yg ada bunyik angin. Baru aku nak tarik selimut aku dengar org berlari kat koridor tkt 3 dan turun ikut tangga gi tkt 1. Banyak kali jugaklah. Yg aku dapat rasakan langkahnya pantas. Time tu aku dah kecut perut. Tiba2 je bunyik org berlari tu lalu kat tkt 2 dan melewati dorm aku.Takde bayang org yg ada bunyik je. Dah tu berhenti kat depan pintu dorm aku dan menggoncangkan pintu tu dengan kuat sebab nak bukak. Nasib baik pintu tu dikunci dr dalam.Aku dah menggigil dan tak boleh nak baca ataupun gerak mana2. Disebabkan pintu kunci baru le bunyi tu bergerak pantas ke hujung tkt 2 dan terus naik ke tkt 3 lepas tu senyap.Buat pengetahuan korang aku terus tak tido sampai ke pagi dan menggigil ketakutan. Yelah..baru form 1. 2-3 ari lepas tu aku demam sampai tak boleh nak cakap...Hisyy...menyeramkan..

No comments: