Pages

Sunday, May 2, 2010

Kisah seram 4

Berlaku kat kampung.Aku jarang balik melainkan kalau ada hal penting je.Rumah aku memang rumah kampung.Malam tu panas walaupun kipas aku ON dah maksimum. Ahli keluarga aku yang lain dah tido. Time tu aku rasa dalam pukul 1130mlm kot..Org kampung..biasalah tido awal. Bagi aku 1130mlm kat sini macam dah pukul 2-3 pg. Sunyi dan tenteram..

Aku budget nak isap rokok & amik angin malam. Kat KL payah nak hirup udara segar lagipun apa nak takut sebab rumah sendiri dan memang aku dibesarkan kat situ. Untuk taknak ganggu orang lain, aku tak ON lampu lelebih lagi kat luar bulan terang walaupun nampak samar2.

Aku berjalan2 pegi kat depan rumah sambil lepak kat tepi parit dan lepas tu duduk kat beranda depan. Memang best.. Dalam 10 minit aku pun rasa nak tido. Sebelum nak masuk aku terpandang buaian besi kat hujung tengah rumah. Aku terperasan macam ada orang duduk situ siap buai perlahan2. Aku tak dapat nak cam sape sebab kat situ gelap sikit sebab terhalang ngan pokok ubi. Yang aku nampak dia pakai baju putih dan tunduk je.

Time tu aku ingat abang aku sebab dia suka lepak kat buaian tu malam2. So, buat ta tau je. Takde benda berlaku. Besoknya aku tanya abang aku tapi dia kata malam semalam dia keje OT dan balik kul 700pg. Aku dah tak sedap badan. Sape plak malam tadik tu..??Mak aku cakap.."padan muka. Sape suruh keluar malam2. Ni bukan KL..".Bapak aku pun penah jumpa benda tu tapi dia buat derk je..Kalau korang jadi aku camana malam tu..??

No comments: