Pages

Monday, May 3, 2010

Kisah seram 5

Kisah 5
Berlaku kat kakak aku masa aku 5 tahun dia umur 12 tahun. Time tu zaman awal 80an.Hari tu kitorang main2 kat tepi sungai dengan geng kampung. Akibat terlalu syok main kitorang terlajak sampai Maghrib. Time nak gelap tu semua gelabah nak balik kalau tak kena libas ngan tuala basah ngan bapak aku. Sakit wooo...

Disebabkan nak cepat balik, kitorang ikut jalan shortcut. Kat situ ada pokok kekabu. (Korang tau tak pokok ni..??Alaa..yang isi kat dalam bantal tu). Tengah melintas kat situ member kakak aku cakap kat tempat ni keras dan ada pontianak bergayut malam2. Apa la suwey mulut dia ni..Kakak aku terkejut dan lagi le gelabah. Semua lari lintang pukang. Aku plak menangis. Time tu budak2 lagi..tu je yg aku boleh buat

Sampai kat rumah semua cam biasa. Takde benda berlaku.Sebab penat asik bermain dari pagi sampai petang kitorang pun tertido awal. Aku biasa tido sebelah kakak aku. Time dulu rumah aku rumah kampung pakai atap je. Malam tu memang sejuk dan berangin. Takde letrik sebab rumah aku baru nak sampai development

Dalam keadaan mamai aku terperasan macam ada orang kat sebelah kakak aku tengah mengadap kakak aku. Muka aku tak nampak tapi rambut dia putih dan panjang menutup muka.Aku terus menjerit panggil mak aku kuat2. Kakak aku tersedar dan bila dia nampak benda tu lagi le kuat dia menjerit ketakutan yang amat sangat.Bapak aku datang bawak parang dengan pelita. Dalam samar2 cahaya pelita tu benda tu mengilai dengan kuat dan hilang ikut lubang yang ada kat dinding.Kat luar rumah lagi le kuat mengilai sampai rumah atuk aku kat sebelah je. Lepas datuk aku baca something baru le benda tu blah.

Masa tu aku dah terkencing dalam seluar sebab takut yang amat sangat. Kakak aku plak menangis dan paling teruk kat lengan dia ada kesan 3 liang cakaran benda tu. Berdarah sikit. Sampai skang kesan tu ada lagi.Nasib baik cepat kalau tak bagi free je kat benda tu. Besok tu kakak aku deman 2 minggu dan baru OK lepas berubat kampung. Semangat dia hilang dan dalam masa dia demam tu asik meracau je dia kata benda tu tunggu dia kat belakang rumah. Sian kakak aku time tu...

Kalau korang nak tau benda tu apa..arwah datuk aku cakap itulah dia pontianak yang mengikut kitorang balik masa melintas kat pokok kekabu ari tu.Setengah orang kata karut atau mainan syaitan. Memang syaitan pun..tapi bila dengar suara dia mengilaii......hihiiiii....lemah lutut. Nak baca apa2 pun tak dapat..

No comments: